EN|NL

Waar kom je terecht na het solarteam? Wat geeft de anderhalf jaar durende strijd, om de toekomst van duurzame mobiliteit veilig te stellen, voor toegevoegde waarde in het bedrijfsleven? In het item “Where are they now?” zetten wij eens in de twee weken een oud-teamlid in het zonnetje. Deze week zal Chris Heineman toelichten wat hij heeft geleerd in het solarteam.

     Naam: Chris Heineman
     Editie: 2009
     Functie in het solarteam: Mechanica / Frame
     Bedrijf: Dynniq
     Functie: Contract Manager

 

 

 

 

Wat houden je dagelijkse werkzaamheden in? Coördineren van en invulling geven aan de servicecontracten op eigen systemen: verkeersregelinstallaties, snelwegsystemen en dynamische reizigersinformatie systemen. De schakel tussen de klant en de interne organisatie van het onderhoud. Mijn klanten zijn overheidsinstellingen en gebiedsaannemers wat zorgt voor een wisselende en uitdagende werkomgeving.

Wat heb je geleerd bij het solarteam? De integraliteit, zaken staan nooit op zich. Elektrotechniek, software en mechanica zullen steeds intensiever samen moeten werken om de technisch uitdagende oplossingen werkend te krijgen. Het actief contact zoeken met de verschillende partijen is iets waar ik in mijn dagelijks leven nog elke dag plezier van heb; niet bang zijn om te laten blijken dat je niet precies weet wat er bedoeld wordt, maar wel wilt snappen wat er speelt.

Wat is je mooiste herinnering aan je tijd bij Solar Team Twente? Mijn mooiste herinnering is de getoonde veerkracht na de crash van de 21-Revolution op de derde racedag in 2009. In Nederland stonden we pagina groot in de krant maar tegen die tijd hadden wij de auto volledig opnieuw opgebouwd en was deze weer aan het rijden. Natuurlijk was dit een zeer verdrietige situatie maar hierna ontstond een echte teamprestatie, want ieder teamlid zette zich in voor een optimale herstelactie. Toen ’s ochtends bleek dat de lijm/hars nog niet helemaal droog was, hebben we hier maar even een tapeje over heen gedaan zodat het niet het been van de coureur zou ontharen – bij de eerste controlstop hebben we gecheckt en de lijm/hars was door de gestegen temperatuur inmiddels hard geworden; dus niets meer aan de hand. Volle kracht richting Adelaide!

Wat zou je de teamleden van het huidige team willen mee geven? Niet alles gaat zoals je plant, dus plan hierop! Zoals in de teambuilding van team 2013 bij de politie is meegegeven: “Haast je als je tijd hebt, zodat je tijd hebt als je haast hebt”. Dit is nog steeds mijn motto en zorgt ervoor dat je kan reageren als dit nodig is.